- Visualizza Nuovi Contenuti
- Nikonland
- Sezioni
- Test
- Guide agli acquisti
- Indice Articoli
- Blog
- Forum
-
Fotografie
- Novità dalle Gallerie Fotografiche di Nikonland
- Una foto soltanto : Consigli & Critiche
- Ultime Immagini Caricate
- Ultimi Commenti
- _____________________________
- Contest e occasioni speciali di Nikonland
- Natura
- Fiori
- Ritratto
- Nudo
- Street
- Motori (auto e moto)
- Paesaggi e Panorami
- Architetture
- Viaggi e reportage di viaggio
- Sport (no motori)
- Vendo e Compro
- Downloads
- Altro
Benvenuti su Nikonland Questo sito è indipendente, è autofinanziato, non promuove e non raccoglie pubblicità. Non è collegato con Nikon, Nital o le loro sussidiarie
Nikonland non è una rivista periodica e non è quindi sottoposta alla normativa vigente
Ultimi Test
-
Panasonic Lumix DC- GH5: changing photography
Max Aquila - gen 04 2018 17:26
-
Sony Vario Sonnar 2,8/24-70 ZA SSM II: lo Zeiss...
Max Aquila - ago 08 2017 10:39
-
Nikon 24-70mm F2.8E VR (test/prova)
Lieve - ago 02 2017 16:25
-
Nikon D7500 o Nikon D500 : quale scegliere ? (g...
Lieve - ago 01 2017 12:38
-
Nikon D7500 : io non ho paura ! (test/prova)
Lieve - ago 01 2017 13:59
Altri Contributi
-
[libro Nikonland centenario] Il Terzo Occhio
Alberto Coppola - ago 17 2017 15:43
-
[reportage] Non è più strano... il Tai Chi Chuan nei Parchi a Milano.
Silvio Renesto - ago 05 2017 13:16
-
100 anni di Nikon il mito intramontabile
Roby C - ago 04 2017 14:49
-
01-09-2017 - Pravo dopo quarant'anni cambia sede
Roby C - ago 02 2017 17:08
-
31 luglio 1954... e uno che diverrà un famoso nikonista...
Roby C - lug 31 2017 18:48
-
la Vera Storia della Riunione del 29 Luglio...
Roby C - lug 30 2017 22:46
-
Sardegna - Sud Est
cris7 - lug 24 2017 19:27
-
Avignone - Il festival off
Massimo Vignoli - lug 18 2017 21:59
-
[editoriale] Garanzia cinqueminuti...
Max Aquila - lug 12 2017 12:21
-
[motori] Monza Historic
Giannantonio - lug 06 2017 13:39
-
[libro Nikonland centenario] だいすきニコン (daisuki Nikon)
Alberto73 - lug 04 2017 21:52
-
[manifestazioni] TRATTA 29 giugno 2017
tommowok - giu 30 2017 13:23
-
[luoghi] i laghi del Trentino
Alberto73 - giu 29 2017 21:13
-
[reportage] Tre Torri
Giannantonio - giu 28 2017 15:46
-
[Nikonland libro Centenario] come da tag
Valerio Brùstia - giu 26 2017 00:06
In evidenza
-
Le Nikon del 2017
Lieve - feb 08 2017 08:36
-
16 ottobre - 2006-2016 : dieci anni della nostr...
Lieve - ott 16 2016 06:03
-
La Stampa in Bianco e Nero
Spinoza - mag 19 2016 19:55
-
Nikon D5 : semper fidelis (test/prova)
Lieve - ott 30 2016 17:17
-
La nascita di Nikon (Nippon Kogaku) e la Marina...
Lieve - mar 04 2015 11:11
-
Nikon D810 : la terra promessa (test/prova)
Lieve - mar 10 2015 13:50
-
Il fascino intramontabile delle foto stampate
Lieve - mag 22 2014 09:23
-
Calibrare e Profilare il monitor. Guida pratica
Spinoza - mag 13 2014 12:57
Ultime News
-
25 luglio 2017 : fine della ricreazione
Lieve - lug 28 2017 11:02
-
La Nikon D850 ha un mirino ibrido ?
Lieve - lug 27 2017 05:40
-
Importante aggiornamento firmware per la Nikon...
Lieve - lug 12 2017 07:50
-
Nuovo Nikon AF-P 70-300mm F4.5-5.6E VR (FX)
Lieve - lug 11 2017 07:28
-
New Old Camera : servizio 'demo' e Meet...
Lieve - giu 12 2017 07:41
-
Nuovo Nikon 10-20mm F4.5-5.6 VR
Lieve - lug 07 2017 16:49
-
Nuovo Nikon 8-15mm F3.5-4.5E Fisheye
Lieve - mag 31 2017 07:23
-
Nuovo Nikon 28mm F1.4E
Lieve - mag 31 2017 07:36
-
Fotografia, messaggi, il tempo in cui viviamo.
Lieve - giu 25 2017 05:35
-
Il dado è tratto. Sarà il 2018 l'anno mirro...
Lieve - lug 12 2017 07:15
0
Nuovo Sigma 50mm F1.4 HSM ART
gen 07 2014 01:00 |
Lieve
in News dal mondo fotografico
Sigma annuncia il nuovo normale della serie ART da 50 mm F1.4 che va a sostituire il precedente modello presente in catalogo dal 2008.
L'obiettivo promette grande prestazioni perchè lo schema riprende l'idea di Zeiss di mutuare la disposizione delle lenti come nei grandangolari, anzichè lo schema tipico simmetrico dei normali.
Le lenti sono "grandi" a vantaggio delle prestazioni ai bordi.
Sigma si è anche dotata di un sistema di controllo di qualità specifico con cui saranno testati tutti gli obiettivi prodotti prima della spedizione.
L'apparecchio è :
- grande : 100 mm x 85 mm con un peso di 815 grammi
- popolato : 13 lenti in 8 gruppi con lenti SLD ed asferiche
- ha distanza minima di messa a fuoco molto ridotta anche per un normale (40 cm)
- schema "rivoluzionario" rispetto agli altri normali (promessa di prestazioni ancora superiori a quelle del 35/1.4 HSM).
Compatibile con la nuova dock USB per l'aggiornamento del firmware e dei parametri.
Data di disponibilità e prezzo non ancora effettivamente definite.
Comunicato stampa ufficiale :
In 2008, Sigma released a large diameter standard lens designed for digital SLRs, "SIGMA 50mm F1.4 EX DG HSM". At that time, products for film cameras were prevalent, yet we spent enormous effort to set a new benchmark for the 50mm lens that optimizes the characteristics of digital cameras, such as compensating peripheral brightness, controlling the point images in the corners, and improving the image drawing, not only around the focusing point, but also other areas in the image.
In recent years, as the DSLR evolves, development of image sensors for higher pixel size has created the photographers’ desire for the lenses with superior performance. In 2012, Sigma has announced the "Art" line that achieves unsurpassed expressive performance to fulfill the higher requirement of photographers. The first lens from the "Art" line "SIGMA 35mm F1.4 DG HSM [A 012]" sought for uncompromising performance, and it resulted in great reviews as well as a lot of awards from all over the world. Based on the accumulated wisdom and know-how to establish the standard for our "Art" line series, we are proud to announce the development of the new high performance standard lens with a large diameter for this new era of superb image quality.
1. Art line delivers high-level artistic expression
SIGMA is organizing all its interchangeable lenses into three product lines; Contemporary, Art, and Sports, where each line has a distinctive concept. Designed with a focus on sophisticated optical performance and abundant expressive power, our Art line delivers high-level artistic expression. With the astonishing rendering performance that meets the high standard, along with landscapes, portraits still-life, close-up, and casual snaps, they are perfect for the kind of photography that unleashes the inner artist. Ideal for studio photography, they offer just as much expressive scope when capturing architecture and starry skies and many other scenes.
2. Astonishing rendering performance
Utilizing know-how and the latest design technology accumulated through the past developments, it corrects the aberration thoroughly and achieves high resolution and astonishing rendering performance even near the edge of the image.
• Achieving both high resolution and beautiful bokeh
While pursuing a high level of resolution on the focused point, bokeh in front and behind the point of focus is carefully maintained to have soft rendering. Aberrations including sagittal coma flare and color distortion that affect the image quality are thoroughly corrected. From open aperture, high-definition rendering without blur is achieved. Moreover, by ensuring vignetting at the minimum and preventing color blur around the front and back of the focus point, it also achieves natural bokeh.
• Excellent correction of sagittal coma flare
It is ideal for a wide aperture standard lens to have a high rendering performance from open aperture throughout the entire image. For instance, the molded glass aspherical lens elements provide excellent correction to sagittal coma flare. It is perfect for astronomical photography and shooting of illumination because of the reduced blur on the point light sources near the edge of the image. It also creates an attractive bokeh in portraits and indoor shooting.
• Correction of axial chromatic aberration
For axial chromatic aberration that is hard to correct even during the image processing, SLD (Special Low Dispersion) glass elements are incorporated, ensuring high image quality throughout the entire focusing range. The lens achieves sharp and high contrast image rendering.
• Minimized distortion
It is not possible to compensate for distortion just by changing the aperture values. Thus, the lens development stage was vital in ensuring minimized distortion. The "SIGMA 50mm F1.4 DG HSM" has positioned each glass element to optimize the power layout at respective positions, and succeeded in minimizing distortion.
• Rich peripheral brightness
It secures very rich brightness in the peripheral areas, which can be a common problem for a lens with a large diameter. By positioning wide elements in the front group, it has improved the efficiency at large apertures. Since it is capable of minimizing vignetting, very clear depiction across the image is ensured.
• Designed to minimize flare and ghosting
Flare and ghosting were thoroughly measured and monitored from the lens development stage to establish an optical design which is resistant to strong incidental light such as backlight. The Super Multi-Layer Coating reduces flare and ghosting and provides sharp and high contrast images even in backlit conditions.
• Minimum focusing distance of 40cm
The lens incorporates a floating system that adjusts the distance between lens groups while focusing, thereby reducing the amount of lens movement required. This achieves a minimum focusing distance of 40cm and maximum magnification ratio of 1:5.6. As there is less variation in aberration at different shooting distances, the lens delivers high rendering performance throughout the entire focusing range.
3. Hyper Sonic Motor ensures High AF Speed
The HSM (Hyper Sonic Motor) ensures a silent, high-speed AF function. Optimizing AF algorithm, smoother AF is achieved. It also enables full-time manual focusing capability which allows sensible focus adjustment by simply rotating the focus ring.
4. New Customizing Option added to “SIGMA USB DOCK”
With the optional SIGMA USB DOCK and the dedicated special software “SIGMA Optimization Pro”, you can update your lens firmware, or adjust focus points by attaching this lens to a SIGMA USB DOCK connected to a computer. Other Features
Incorporating Rounded Diaphragm
The 9 blade-rounded diaphragm creates an attractive blur to the out-of-focus areas of the image.
Design Concept
With the new product lines, supplied hoods incorporate rubber for the connected part. Lens caps and AF/MF switches are also newly designed in order to improve usability. For the parts inside, metals and a new material called TSC (Thermally Stable Composite), which works well with metals, are located to achieve products with high accuracy. The lens barrel includes the year of release, engraved for users to recognize when the lens was released.
Brass made bayonet mount
This lens incorporates a brass made bayonet mount which has both high accuracy and durability. A special treatment to reinforce its strength is applied to the surface giving it greater strength and making it highly resistant to long-term use.
Evaluation with Sigma’s own MTF measuring system “A1”
We used to measure lens performance with MTF measuring system using conventional sensors. However, we’ve now developed our own proprietary MTF (modulation transfer function) measuring system (A1) using 46-megapixel Foveon direct image sensors. Even previously undetectable high-frequency details are now within the scope of our quality control inspections. The SIGMA 50mm F1.4 DG FISM will all be checked using this “A1” before they are shipped.
*A1: Aizu1
“Made in Japan”
All Sigma's manufacturing - right down to molds and parts - is carried out under an integrated production system, entirely in Japan. We are now one of the very few manufacturers whose products are solely "made in Japan". We like to think our products are somehow imbued with the essence of our homeland, blessed as it is with clean air and water, and focused, hard-working people. We pride ourselves on the authentic quality of Sigma products, born of a marriage between highly attuned expertise and intelligent, advanced technology. Our sophisticated products have satisfied professionals and lovers of photography all over the world, because our manufacturing is based on genuine craftsmanship, underpinned by the passion and pride of our experts.
Applicable for the Mount Conversion Service
As an experienced lens manufacturer that has been creating a diverse range of interchangeable lenses, we have started the innovative chargeable service “Mount Conversion Service”. With this service, the mount of your current SIGMA lenses can be changed to another mount of your choice. It gives a new life to your favorite lenses when you wish to use it on a different camera body.
* This “Mount Conversion Service” is different from a normal repair. In order to apply for the service, please contact your nearest authorized subsidiary / distributor of SIGMA.
L'obiettivo promette grande prestazioni perchè lo schema riprende l'idea di Zeiss di mutuare la disposizione delle lenti come nei grandangolari, anzichè lo schema tipico simmetrico dei normali.
Le lenti sono "grandi" a vantaggio delle prestazioni ai bordi.
Sigma si è anche dotata di un sistema di controllo di qualità specifico con cui saranno testati tutti gli obiettivi prodotti prima della spedizione.
L'apparecchio è :
- grande : 100 mm x 85 mm con un peso di 815 grammi
- popolato : 13 lenti in 8 gruppi con lenti SLD ed asferiche
- ha distanza minima di messa a fuoco molto ridotta anche per un normale (40 cm)
- schema "rivoluzionario" rispetto agli altri normali (promessa di prestazioni ancora superiori a quelle del 35/1.4 HSM).
Compatibile con la nuova dock USB per l'aggiornamento del firmware e dei parametri.
Data di disponibilità e prezzo non ancora effettivamente definite.
Comunicato stampa ufficiale :
In 2008, Sigma released a large diameter standard lens designed for digital SLRs, "SIGMA 50mm F1.4 EX DG HSM". At that time, products for film cameras were prevalent, yet we spent enormous effort to set a new benchmark for the 50mm lens that optimizes the characteristics of digital cameras, such as compensating peripheral brightness, controlling the point images in the corners, and improving the image drawing, not only around the focusing point, but also other areas in the image.
In recent years, as the DSLR evolves, development of image sensors for higher pixel size has created the photographers’ desire for the lenses with superior performance. In 2012, Sigma has announced the "Art" line that achieves unsurpassed expressive performance to fulfill the higher requirement of photographers. The first lens from the "Art" line "SIGMA 35mm F1.4 DG HSM [A 012]" sought for uncompromising performance, and it resulted in great reviews as well as a lot of awards from all over the world. Based on the accumulated wisdom and know-how to establish the standard for our "Art" line series, we are proud to announce the development of the new high performance standard lens with a large diameter for this new era of superb image quality.
- Corresponding AF Mounts: SIGMA, Canon, Sony and Nikon
- Accessory: Case, Petal-Type Hood (LH830-02) supplied.
1. Art line delivers high-level artistic expression
SIGMA is organizing all its interchangeable lenses into three product lines; Contemporary, Art, and Sports, where each line has a distinctive concept. Designed with a focus on sophisticated optical performance and abundant expressive power, our Art line delivers high-level artistic expression. With the astonishing rendering performance that meets the high standard, along with landscapes, portraits still-life, close-up, and casual snaps, they are perfect for the kind of photography that unleashes the inner artist. Ideal for studio photography, they offer just as much expressive scope when capturing architecture and starry skies and many other scenes.
2. Astonishing rendering performance
Utilizing know-how and the latest design technology accumulated through the past developments, it corrects the aberration thoroughly and achieves high resolution and astonishing rendering performance even near the edge of the image.
• Achieving both high resolution and beautiful bokeh
While pursuing a high level of resolution on the focused point, bokeh in front and behind the point of focus is carefully maintained to have soft rendering. Aberrations including sagittal coma flare and color distortion that affect the image quality are thoroughly corrected. From open aperture, high-definition rendering without blur is achieved. Moreover, by ensuring vignetting at the minimum and preventing color blur around the front and back of the focus point, it also achieves natural bokeh.
• Excellent correction of sagittal coma flare
It is ideal for a wide aperture standard lens to have a high rendering performance from open aperture throughout the entire image. For instance, the molded glass aspherical lens elements provide excellent correction to sagittal coma flare. It is perfect for astronomical photography and shooting of illumination because of the reduced blur on the point light sources near the edge of the image. It also creates an attractive bokeh in portraits and indoor shooting.
• Correction of axial chromatic aberration
For axial chromatic aberration that is hard to correct even during the image processing, SLD (Special Low Dispersion) glass elements are incorporated, ensuring high image quality throughout the entire focusing range. The lens achieves sharp and high contrast image rendering.
• Minimized distortion
It is not possible to compensate for distortion just by changing the aperture values. Thus, the lens development stage was vital in ensuring minimized distortion. The "SIGMA 50mm F1.4 DG HSM" has positioned each glass element to optimize the power layout at respective positions, and succeeded in minimizing distortion.
• Rich peripheral brightness
It secures very rich brightness in the peripheral areas, which can be a common problem for a lens with a large diameter. By positioning wide elements in the front group, it has improved the efficiency at large apertures. Since it is capable of minimizing vignetting, very clear depiction across the image is ensured.
• Designed to minimize flare and ghosting
Flare and ghosting were thoroughly measured and monitored from the lens development stage to establish an optical design which is resistant to strong incidental light such as backlight. The Super Multi-Layer Coating reduces flare and ghosting and provides sharp and high contrast images even in backlit conditions.
• Minimum focusing distance of 40cm
The lens incorporates a floating system that adjusts the distance between lens groups while focusing, thereby reducing the amount of lens movement required. This achieves a minimum focusing distance of 40cm and maximum magnification ratio of 1:5.6. As there is less variation in aberration at different shooting distances, the lens delivers high rendering performance throughout the entire focusing range.
3. Hyper Sonic Motor ensures High AF Speed
The HSM (Hyper Sonic Motor) ensures a silent, high-speed AF function. Optimizing AF algorithm, smoother AF is achieved. It also enables full-time manual focusing capability which allows sensible focus adjustment by simply rotating the focus ring.
4. New Customizing Option added to “SIGMA USB DOCK”
With the optional SIGMA USB DOCK and the dedicated special software “SIGMA Optimization Pro”, you can update your lens firmware, or adjust focus points by attaching this lens to a SIGMA USB DOCK connected to a computer. Other Features
Incorporating Rounded Diaphragm
The 9 blade-rounded diaphragm creates an attractive blur to the out-of-focus areas of the image.
Design Concept
With the new product lines, supplied hoods incorporate rubber for the connected part. Lens caps and AF/MF switches are also newly designed in order to improve usability. For the parts inside, metals and a new material called TSC (Thermally Stable Composite), which works well with metals, are located to achieve products with high accuracy. The lens barrel includes the year of release, engraved for users to recognize when the lens was released.
Brass made bayonet mount
This lens incorporates a brass made bayonet mount which has both high accuracy and durability. A special treatment to reinforce its strength is applied to the surface giving it greater strength and making it highly resistant to long-term use.
Evaluation with Sigma’s own MTF measuring system “A1”
We used to measure lens performance with MTF measuring system using conventional sensors. However, we’ve now developed our own proprietary MTF (modulation transfer function) measuring system (A1) using 46-megapixel Foveon direct image sensors. Even previously undetectable high-frequency details are now within the scope of our quality control inspections. The SIGMA 50mm F1.4 DG FISM will all be checked using this “A1” before they are shipped.
*A1: Aizu1
“Made in Japan”
All Sigma's manufacturing - right down to molds and parts - is carried out under an integrated production system, entirely in Japan. We are now one of the very few manufacturers whose products are solely "made in Japan". We like to think our products are somehow imbued with the essence of our homeland, blessed as it is with clean air and water, and focused, hard-working people. We pride ourselves on the authentic quality of Sigma products, born of a marriage between highly attuned expertise and intelligent, advanced technology. Our sophisticated products have satisfied professionals and lovers of photography all over the world, because our manufacturing is based on genuine craftsmanship, underpinned by the passion and pride of our experts.
Applicable for the Mount Conversion Service
As an experienced lens manufacturer that has been creating a diverse range of interchangeable lenses, we have started the innovative chargeable service “Mount Conversion Service”. With this service, the mount of your current SIGMA lenses can be changed to another mount of your choice. It gives a new life to your favorite lenses when you wish to use it on a different camera body.
* This “Mount Conversion Service” is different from a normal repair. In order to apply for the service, please contact your nearest authorized subsidiary / distributor of SIGMA.
0 user(s) are online (in the past 15 minutes)
0 utenti, 0 ospiti, 0 utenti anonimi
87 Comments
Speriamo che Sigma continui con la sua nuova abitudine a sfornare pezzi veramente "Art"... e speriamo questo nuovo normale possa fare la felicità del nostro Mauro (dato che il 58 è una bestia differente e l'Otus è fuori scala economica, manca ancora un 50 "killer").
Ovviamente : sarà mio appena disponibile sul mercato, a prescindere dal prezzo
L'Otus è fuori scala perchè e manual-focus, non per il prezzo.
Spero solo che questo nuovo Sigma sia effettivamente un 50 mm e non un 46
Spero* anch'io, ma credo sarà comunque anche la mia scelta, a meno che non costi come il Nikkor ...
PS*: Considerando i 40cm della minima distanza di messa a fuoco sospetto che ...
Mi fa veramente piacere leggere queste cose.
Qualcuno che fa uscire vere innovazioni.
Mica con Nikon.
Tiè -> Come giù scritto qua, Df e 58/1.4G sono stati pagati con la tua D7100 e la mia ex-D3x alla pari senza aggiungere un euro.
Il 50/1.4 Art verrà pagato con la vendita del 24-70/2.8G, del vecchio Sigma 50/1.4 HSM e del Sigma 150/2.8 HSM.
E sono sicuro che mi avanzerà più di qualche cosa per la V3 se mai uscirà.
Anticipo che più avanti venderò il Fujinon 18-55 e 60/2.4 per comprare il Fujinon 56/1.2.
Così nessuno mi rifarà più i conti in tasca.
Pane al pane ...
... e agli altri aceto
Wow, che bella news
stavo proprio valutando di sostituire il nikkor 50mm AF f1.4,
quello in metallo e vetro, vecchiotto e ormai con un filo di gioco
che però, per quel che ci faccio io mi va ancora bene
con il Sigma 50mm f1.4, quello che nuovo costa un filo meno di 500,00 euro
ma a questo punto aspetto la serie Art?
o meglio
nel mio caso
che con le foto non ci mantengo la famiglia,
la differenza fra la serie Art - sto usando con piacere il 35mm f1.4 art-
e quello normale
riesco a notarla?
ha senso?
Domanda prematura...
Quando qualcuno lo avrá provato e ne potrá parlare diffusamente, potrá anche risponderti.
Poi, su queste focali a mio parere conta moltissimo il gusto personale.
Io ad esempio guardo questo Art con interesse, ma non smanio.
Quando ero nelle tue stesse condizioni, cioé con un 50/1.4AFD ormai troppo usato ed il Sigma sul mercato... Ho preferito cambiare il Nikon per un altro Nikon.
L'ottimo Sigma ha un carattere che non mi si addice.
É stato solo il Nikon 50/1.4G che mi ha convinto a cambiare, e sono contento cosí.
Questo Sigma quindi ha tutta la mia attenzione, perché gli altri obbiettivi superluminosi di Sigma mi piacciono moltissimo.
Ma vediamo.
Ho messo la risposta a te e le mie considerazioni personali nello stesso post proprio perché in passato ho avuto la stessa esperienza.
E passare da un 50/1.4AFD usatissimo ad un nuovo esemplare come nuovo (sempre di seconda mano) mi é costato esattamente dodici Euro.
a_
Il vecchio Sigma 50 mm F1.4 HSM e questo nuovo Sigma 50 mm F1.4 HSM "ART" hanno in comune solo il costruttore, il colore e il passo filtri.
Una considerazione su tutto, lo schema ottico del nuovo comprende un numero di lenti (13) che è il doppio di quelle che generalmente sono inserite in un normale (6 o 7).
E la loro disposizione.
Infine le dimensioni che lo qualificano come un tele più che un normale.
Quindi un obiettivo di prestigio e dichiaratamente velleitario.
Che tutta questa artiglieria sia stata messa li solo per fare scena ?
Attenzione che nell'annuncio non è indicata né la data di disponibilità né il prezzo. Presumo sarà in commercio solo tra qualche mese e ad un prezzo più salato del precedente.
Detto questo, l'ottica del padre di famiglia che non ci campa con le foto dovrebbe indirizzare ad un 50/1.8D.
Ma considerato che hai già il 50/1.4D, se ne trovano in giro nuovi a 249 euro. E se ti va bene quello che hai, perchè cambiare ?
Certo che ci sono pochi professionisti che usano un 35/1.4. E quelli ci campano con le foto
Questo sostanzialmente per due motivi:
1
Il pressappochismo sta diventando sempre più la norma, oggi vale più saper vendere la fuffa (non fatemi dire parolacce) piuttosto che far capire la differenza tra una bella foto ed una istantanea magari pure sbagliata (sovraesposta mossa ecc.)
2
Pare che la fuffa (cioè le porcherie vendute per arte) alla fine sia ricercata più della qualità, perché è più di moda, perché fa figo, quindi il professionista che un tempo teneva al suo lavoro oggi gli è passata la poesia ed esegue il suo lavoro senza anima, senza più ricerca.
In questo forum i pro (quelli che ci campano diciamo) sono una specie quasi estinta, ma là fuori purtroppo il mondo sta marcendo...
....e purtroppo non solo nella fotografia ma anche in mestieri dove sbagliare è molto più dannoso di una foto brutta.
Questo è davvero triste!
Non so se i motivi sono solo questi, ma su questi mi trovi d'accordo...
Beh ce ne sarebbero altri ma non è argomento del topic e non è il caso di alimentare focolai ...io uso ancora i fissi per chi sa apprezzare e per me stesso, ho appena preso il 35 e stavo aspettando anche il 50 (visto che sono ancora all1.8) credo che questa linea art di sigma sia la svolta che molti aspettavano forse (parlo per il 35) ha sorpreso più del previsto e credo che quel 50 non sarà da meno... Poi verrà il 135 1,8 ...insomma ..notevole.
Questo mi intriga!
Ma perché si fermano tutti a 1,4?
Forse per il limite flangia-tiraggio della "F" di Nikon?
Io vorrei tanto un f/1,0.
Diciamo che avrei trovato più scaramantico se tu avessi scritto che mi invidi la pancia o la gobba.
Io sono un soltanto un lavoratore dipendente a stipendio fisso (fisso o fermo, oramai da anni) dell'ex ceto-medio oramai ridotto a ceto-basso che, non avendo altri impegni familiari, destina tutto quello che può alle proprie passioni, tra cui ha un grande peso la fotografia. Vorrei che questo fosse chiaro urbi et orbi senza doverlo ripetere, diversamente non troverei altro da fare che unirmi a Florestan e a Rudolf (a buon intenditor ...)
A mio parere si, non mi aspetterei sorprese luminose sull'attacco F.
Per F1.2, F1, F 0.7 ci si dovrà tarare su Nikon One, Nikon Two e Nikon Three (con i loro tempi di sviluppo quadriennali )
Oppure una reflex mirrorless ... sempre a quadrienni ...
Sigma ha ... ufficialmente corretto il dato relativo al peso (indicato all'inizio in 470 grammi, rispetto ai 505 del precedente modello) con un "da deterrminare".
O aspettano bilance più precise, oppure qui abbiamo solamente un prototipo davanti e nessun esemplare di produzione.
Capisco che stanno impiegando un nuovo materiale termoplastico insieme al metallo ma troverei strano che un obiettivo lungo dieci centimetri con 13 lenti (3 cm più lungo e 5 lenti in più di prima) possa perfino pesare di meno.
Però vedremo il dato ufficiale.
Pare - un'altra novità - che ogni esemplare oltre ad essere testato individualmente con un nuovo sistema di misura, porterà anche impresso l'anno di produzione a bella vista
Una reflex mirrorless è una contraddizione in termini
Intendo dire un apparecchio che somiglia a una reflex ma è priva del mirabox reflex, chiaramente ... oltre a quelli che si chiamano anelli potrebbe esistere un 'modulo' da montare che rende la mirrorless in questione del tutto simile alla reflex a cui si era abituati ... una difficile scelta per un commerciante ...
Questo 50mm Sigma è senz'altro un oggetto 'di peso', un 50 che somiglia a un 85mm f/1,4 AFS in pratica ... giusto un etto di fino in meno ...
Ecco il secondo fisso che entrerà nella mia borsa con suffissa la "A"! Speriamo l'85 non esca a breve o non riuscirò a rincorrerli con il budget!
L'85mm attuale non ha la "A", ma é una grandissima lente.
A mio parere la migliore scelta per quella focale.
a_
Eh già... sempre meglio del mio Samyang di sicuro!
Temo che un simile espediente sarà utile a diminuire la spesa anche per il 50mm!
Qualcuno ha idea di quando sarà disponibile sul mercato. Per il prezzo si parla di 600 € ma in street potrebbe scendere ulteriormente!!
pienamente d'accordo, non vedo come potrebbero migliorarlo, otticamente al livello del nikon G
Non si sa nulla. In effetti non si conosce nemmeno il peso effettivo, figuriamoci il prezzo e la data di immissione sul mercato.
E' stato lo stesso per il 35/1.4 HSM : tra l'annuncio e la diffusione sul mercato sono passati circa 4-6 mesi.